
Von der Lotus Webseite:
Dort meint der Lotus Testfahrer Marc Basseng:Heralding a new generation of Lotus high performance sports cars, the 3-Eleven features an all-new lightweight body, with an open cockpit design and a V6 supercharged engine developing 450 hp.
Daran besteht sicher kein Zweifel, dass Marc die Nordschleife extrem gut kennt!I know the Nürburgring Nordschleife very well and have driven many cars around the circuit. I can say that the 3-Eleven is the perfect car for a fast lap here. It is so sharp and so focussed; a true weapon! This was proven in the sector times set and I’m sure, with the track completely to itself, the car could push towards a 7min flat lap time.

Aber die Art und Weise, wie Lotus diese Rundenzeiten rausgefahren haben will, sind in dieser Form neu:
1) gibt es immer noch Tempolimit
2) haben sie die 2 schnellsten Runden kombiniert und die besten Sektorzeiten übereinandergelegt, um diese theoretische Zeit zu ermitteln.
Wirklich gefahren sind sie die 7:06 also nicht. Um man bleibt auch im Unklaren, ob es die Straßen- oder Rennversion war.
Kommt auch nicht so gut an, z.B. Road and Track oder Piston Heads.